كشور عمان حافظ منافع ایران و سوئد حافظ منافع انگلیس خواهند بود
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، 'علی اكبر صالحی' چهارشنبه شب در مسیر بازگشت از كشور قزاقستان در گفت وگو با خبرنگاران ، این مطلب را اعلام كرد .

وی در پاسخ به سووالی درباره وضعیت ایرانیان مقیم انگلیس با توجه به تصمیماتی كه در دیدار با وزیر امور خارجه این كشور در حاشیه نشست افغانستان گرفته شده است ، اظهار داشت : وزارت امورخارجه ایران اقداماتی را انجام خواهد داد تا هموطنان مقیم در انگلیس با سهولت بیشتر و كمترین مشكل كارهای كنسولی خود را پیگیری كنند.

وزیر امور خارجه یاد آور شد: مباحث و تسیهلات دیگری نیز برای هموطنان مقیم این كشور در نظر گرفته شده است تا انها بتوانند با سهولت كارهای كنسولی خود را انجام بدهند ، حال باید ببینیم در آینده سیر تحولات چگونه خواهد شد .

وی همچنین در پاسخ به سووال دیگری در مورد اقدامات و پیگیری های وزارت امور خارجه در مورد اعدام 18 شهروند زندانی درعربستان ، ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه گفت : این وزارتخانه در مورد این شهروندان پیگیری ها و اقدامات و تماسهای متعددی را انجام داده است.

وزیر امور خارجه پیگیری امور ایرانیان در خارج از كشور را یكی از اقدامات هر روزه و اصلی این وزارتخانه بیان و تصریح كرد: یكی از ابتدایی ترین و اصلی ترین وظایف بخشهای حقوقی و كنسولی وزارتخانه و همچنین سفارتخانه ها پیگیری امور مربوط به ایرانیان خارج از كشور است .

صالحی یادآور شد كه بیش از هفتصد ایرانی زندانی در كشورهای جهان از شرق آسیا تا كشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر كشورها سال گذشته با پیگیری وزارت امور خارجه ازاد شدند كه این تعداد، رقم كمی نیست .

وی در عین حال تصریح كرد : متاسفیم كه بعضی از هموطنان بدون توجه به برخی مسایل و رعایت نكردن ضوابط و قوانین ، اقداماتی غیر منطقی انجام می دهند و خود را در شرایطی خاص قرار می دهند .

وزیر امور خارجه افزود: البته زمانی كه برخی در شرایط سخت قرار می گیرند می خواهند دنیا بسیج شود و هنگامی كه از آنها سووال می كنیم كه چرا اقدامات را انجام می دهند ، می گویند ما گمراه شده ایم .

صالحی از ایرانیان مقیم خارج از كشور خواست كه آنها در هركجا زندگی می كنند در چارچوب قوانین آن كشور عمل كنند و خلاف مقررات حركتی را انجام ندهند .

وزیر امور خارجه یادآور شد: هیچ ایرانی به اعتبار زائر بودن و یا موضوع سیاسی داشته اعدام نشده است .

صالحی تصریح كرد : وزارت امور خارجه توافقنامه هایی برای استرداد مجرمان حقوقی و انتقال محكومان از عربستان پیشنهاد كرده است اما هنوز آنها موافقت خود را با این پیشنهاد اعلام نكرده اند .

رییس دستگاه دیپلماسی افزود: اگر توافقنامه مذكور به امضا ء برسد این موضوع در روند مشخصی قرار می گیرد و اگر مجرمی در این كشور وجود داشته باشد به ایران مسترد می شود و در كشور خود محكومیت را طی می كند .

صالحی اضافه كرد : وضعیت ما و عربستان شرایط پیچیده ای شده است و این موجب واكنش های در داخل كشور شده است .

وزیر امور خارجه همچنین در پاسخ به این سووال كه ایا پادشاه عربستان برای شركت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد كه شهریور ماه امسال در تهران برگزار می شود دعوت شده است ،گفت : پادشاه عربستان دعوت شده است و دعوت نامه ایشان تحویل داده خواهد شد.

وی در پاسخ به سووال دیگری مبنی بر اینكه آیا ایران در نشست ژنو كه در مورد مسایل سوریه است شركت می كند گفت : هنوز در این خصوص هیچ چیز مشخص نیست .

1592

** شبد ** 1528/1336





:: برچسب‌ها: کنسرت , جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: